Mgr. Nikoleta Manduchová

Dokážem premeniť obyčajné projekty v žijúce, veľkolepé diela, prinášajúce hojnosť všetkým zúčastneným. 

Som pedagogička a lektorka jazykov, pre ktorú bolo učenie od detstva poslaním. Pôsobila som vo viacerých jazykových školách, vo firmách, na školách, súkromne, prešla som mnohými školeniami, konferenciami, zahraničnými pobytmi, aby som svoje poslanie učiť prehĺbila ešte viac. Výsledok?

Vždy som inklinovala k alternatívnemu školstvu a preto som sa rozhodla si v Brne založiť svoje vlastné vzdelávacie centrum, kde vyvraciame všetky omyly, v ktorých ľudia dlhé roky žijú :) Je jedno, či ide o pedagóga, študenta, mamičku na materskej, biznismena, kuchára, verte, že rovnaké omyly pohltili aj vás, avšak dobrá správa je, že im môže byť navždy koniec :)

Preto som vyvinula metódu aplikovateľnú do všetkých oblastí nášho života (no najmä do vzdelávacej oblasti), založenú na princípe emočno-výsledkových typov.


Kateřina Havlíčková

Ať už je otázka jakákoliv, odpovědí je vždy láska. 

Duchovnímu růstu se věnuji již od roku 2012. Životní zkušenosti využívám do praxe a pomáhám tak lidem více pochopit, proč se jim dané věci dějí. Mnoho klientů se na mě obrací právě s léčením reiki energie na kterou se specializuji.  Jsem také spisovatelka, která píše články týkající se Andělů, channelingu a dalších témat spojených s osobním rozvojem. Cítím, že je potřebné znát pravou podstatu nejen o životě, ale i o duchovním světě. Avšak někdy je ta pravda krutá, šokující. Naším právem je jí znát. Protože my všichni jsme součástí veškerého universa.

Jako i bývalý zdravotník se také věnuji malbě vysoko vibračních obrazů do kterých předávám posvátnou reiki energii.Tématy pro mě jsou vždy samotní lidé, kteří mají zájem si nechat namalovat obraz, který je přesně pro ně. Obrazy mají také léčivou schopnost vyrovnávat energie díky Rei-ki symbolům. Zajímám se o veganskou stravu a miluji vaření na této úrovni. Napsala jsem svou první bezmasou kuchařku, která pomáhá lidem pochopit, že rostlinná strava navyšuje jejich vibrace.


Mgr. Yvetta Ellerová

Moje motto? Slovo a Vědomí jsou naším osudem – v nich je velká síla i naděje. Stejně jako v dětech. Protože děti, hudba, poezie a barvy jsou za-zrakem, zázrakem.

Jsem šťastná ze svého života, tvoření i práce, kterou jsem zasvětila převážně dětem. Nyní, když mé tři vlastní děti dospěly, odešly do světa, otevřely se mi brány k nové tvůrčí práci, terapii, poezii i hudbě, k vědomé radosti. Mou velkou radostí (možná dokonce povinností) je předávat svou zkušenost dál, protože dělením vzniká více. Proto se s vámi mohu podělit o mnoho zkušeností. Jednak z oblasti pedagogické, ale také terapeutické a umělecké.

V roce 1991 jsem zřídila a potom 21 let řídila Alternativní mateřskou školu v Ostravě. V současné době se věnuji terapii dětí a dospělých. Z mé zkušenosti a praxe se zrodila Lightsofie – moudrost světla, je to pomoc a radost, které se nedají slovy popsat. Kromě toho se věnuji arteterapii, energetické psychologii, emoční terapii, aromaterapii…, a také lektorování pedagogických, psychologických a tvůrčích seminářů. 

Mám za sebou externí spolupráci s Českou televizí při psaní scénářů k dětským pořadům a pohádek pro děti, překládám pro slovenské nakladatelství KK Bagala, spolupracuji s ostravským nakladatelstvím Protimluv, pro který píši rozhovory s uměleckými osobnostmi a tvořím překlady knih a pro hudební skladatele píši operní libreta. 


Bc. Ivana Melicharová

Na kutálejícím se kameni neroste mech

Účetnictvím se zabývám od svých 19 let, kdy jsem po maturitě na gymnáziu nastoupila jako mzdová účetní. Po revoluci jsem si  udělala maturitu z účetnictví a nyní jsem dokončila studia na vysoké škole ekonomické ve Znojmě, obor účetnictví a finanční řízení podniku. Ráda zúročím své znalosti ve vedení účetnictví a daňové evidence včetně mezd a daní, pro podnikatele. Zastupovaní klientů na všech úřadech je pro mě samozřejmostí. Pracuji s programem Money S3.

Také jsem vystudovala Národní institut pro další vzdělávání - pedagogické minimum, abych se mohla věnovat výuce účetnictví. Mám zájem doučovat studenty středních a vysokých škol účetnictví a učit při rekvalifikačních kurzech zájemce o účetnictví.

Samozřejmě jdu s dobou a nabízím vyučování účetnictví i pomocí skype, čímž oběma (studentovi a lektorovi) odpadá cestování do místa výuky. Tímto způsobem mohu vyučovat kohokoli odkudkoliv.


Libor Chalupa

Per Aspera ad Astra. – Přes překážky ke hvězdám.

Po střední škole ekonomické, kde jsem více inklinoval k jazykům (angličtině a němčině) jsem se rozhodl pokračovat na Ostravské univerzitě, ale po absolvování Erasmu ve Finsku (dva semestry), jsem studium přerušil a vydal se do světa na zkušenou, protože uplatňuji používání jazyků v praxi než biflování. Postupně jsem pracoval v Německu, Česku a Anglii. Nyní cítím, že je čas po návratu z Anglie zpět předat zkušenosti dalším zájemcům.

Jak jsem již psal výše, dávám přednost konverzacím, ve kterých je pro obě strany důležité rozumět, pochopit se a domluvit se i třeba s chybami. Nemám problém přednášet menším skupinkám i celé třídě na jakékoli téma. Takovou zkušenost jsem získal na mojí střední škole, kde jsem poté jako absolvent měl několik prezentací, vždy po dohodě s kantory. Důležité je pro mě to, aby student v mých hodinách byl dobrovolně a aby ho to bavilo.

Ve svém volném čase se snažím vzdělávat, ať už čtením knih, sledováním různých videí a také chatováním s kamarády z celého světa. Mezi další záliby patří cestování, hokej a přátelé. Budu se těšit na setkání s Vámi, kdy během našich konverzací se poznáme lépe a prodiskutujeme zajímavé věci.


Bc. Karla Duračinská

„Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval, pamatoval na minulost, znal přítomnost a předvídal budoucnost.“  - Jan Amos Komenský

Německý jazyk mě provází od školních let. Poslední roky s ním pracuji však intenzivně. Moje životní cesta mě v roce 2011 zavedla do německého města Baden-Baden, kde jsem měla možnost žít, pracovat a vzdělávat se nejen v jazyce, ale celkově ve způsobu a každodenním kontaktu s německou kulturou. Toto pro mě byla obrovská životní zkušenost, za kterou jsem velmi vděčná, protože mi rozšířila obzory a utvořila moji osobnost. Sama jsem si prošla spoustou jazykových škol a poznala spoustu různých lektorů. Své jazykové znalosti jsem oficiální cestou zakončila certifikatém německého jazyka TELC C1, avšak vzdělávám se neustále.

Myslím si, že každý člověk potřebuje osobitý styl výuky, aby ho jazyk, nebo cokoliv, co se učí, bavilo a naplňovalo. Proto se budu snažit každého studenta poznat jako člověka a pomoci mu naučit ho jazyk zábavně a natrvalo. Přes svoje zkušenosti se složitou počáteční cestou v zahraničí i životem, jsem schopná poradit i těm, kteří se zajímají o práci, život nebo studium v Německu.

V roce 2017 jsem se vrátila do rodné hroudy, ale zůstala pracovat ve svém oboru zubařiny, v malém německém městě Zittau v Sasku. Zde jsem působila do letošního dubna, momentálně jsem na mateřské dovolené a ráda bych zúročila svoje znalosti a pomohla poznat zájemcům krásy tohoto tvrdého jazyka, který je nedílnou součástí naší minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Ve volném čase ráda cestuji, poznávám jiné kultury, vařím speciality různých kuchyní, čtu, zpívám a tancuji se svoji dcerkou. Zbožňuji přírodu a její čaro, ale dokážu ocenit i rychlý technický pokrok.

Budu se těšit na společné lekce a různorodá témata, které během nich probereme.


Bc. Lukáš Hylský

„Acta, non verba – Činy, ne slova.“ – Autor neznámý.

Lektor anglického jazyka, ale také vášnivý cestoval, snílek, amatérský historik a historický geograf. I takto bych se mohl popsat jednou větou, nicméně trocha podrobností určitě nebude na škodu.

Po studiích na Univerzitě Karlově v Praze jsem procestoval křížem krážem Evropu i několik zemí mimoevropských, vyzkoušel jsem si různá zaměstnání a nakonec jsem zakotvil u výuky jazyků, neb předávat lidem něco ze svého umu je prostě krásné! :)

Při výuce jazyka preferuji individuální přístup, který mi umožňuje nenásilnou formou konverzovat se studentem, a případně se zastavovat u konkrétních gramatických problémů a nedostatků. Tím se tento druh výuky rapidně liší např. od výuky skupinové, kde by takováto pozornost věnovaná jednomu studentovi, byla ve své podstatě na úkor studentů ostatních.

Kromě angličtiny se zajímám také o historii a historickou geografii (zejména evropského prostoru) a veřejné dění. Své znalosti se ve vhodných chvílích snažím zakomponovat i do výuky jazyků, a to nejen pro obohacení slovní zásoby. V případě zájmu nabízím i výuku historie a geografie jako takových.

Co dodat závěrem? Z praxe vím, že ne vždy se podaří vytvořit kvalitní vztah lektor-student, a je k tomu potřeba také umění přizpůsobit se, správná chemie i kus štěstí (jako v každém mezilidském vztahu), v případě úspěchu to však bývá vztah přínosný a obohacující pro obě strany.